Terveisiä perhematkalta Malediiveilta

Suuri haave päästä Malediiveille toteutui. Paikka osoittautui täydelliseksi myös koronatilanne huomioiden. Voin suositella ihan jokaiselle. Meille tärkeää oli, että hotelli olisi hyvä lasten kanssa matkustettaessa ja Heritance Aarah osoittautui täydelliseksi paikaksi matkustaa lasten kanssa.

Toki nyt jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että taidettiin olla koko Malediivien parhaimmassa hotellissa.

Maleen saavuttuamme meidät ohjattiin Heritance Aarahin loungeen odottamaan vesitasolentoa hotellisaarelle. Loungessa on tarjolla pientä syötävää ja juotavaa ja odottelun jälkeen pääsemme lähtemään vesitasolennolla kohti hotellia. Itse lento on jo pelkästään mahtava kokemus ja samalla näkee konkreettisesti miten Malediivit koostuvat pienistä atolleista.

Perille päästyämme meitä on heti vastassa henkilökunta, musiikki soi ja tunnelma on hyvä. Meidät ohjataan butlerin kyytiin, joka vie meidät pienellä golfkärryn tyylisellä autolla hotellin vastaanottoon. Saamme heti ihanat juomat ja täyttelemme kaikessa rauhassa papereita. Butler kertoo hotellista, kyselee ja kerromme toiveemme. Meillä oli toiveena huone hyvältä paikalta läheltä ravintoloita ja lastenkerhoa. Saimme huoneen 135 ja tämä todella oli yksi koko saaren parhaista sijainneista huoneelle. Butler lupasi ilmoittaa lapsemme allergiat ravintoloihin. Samalla sovimme, että hän tekee jo varauksia ravintoloihin puolestamme. Mahtava palvelu oli myös se, että butler otti puhelinnumeroni ja sen jälkeen pystyimme whatsapp- viestein kommunikoimaan jatkuvasti. Butler lähetti viestinä vielä kaikki tiedot meille.

Huoneeseen päästyämme olimme tosiaan aivan hämmästyneitä, koska sijainti, maisema, sisustus ja kaikki olivat aivan täydellistä. Paras asia oli oma uima-allas, jota käytimme ahkerasti. Myös sijainti suoraan rannalla oli uskomaton. Monena iltana vain istuimme hiekalla katsellen auringonlaskua. Huoneeseen kuuluu joka päivää vettä, limsaa, viiniä ja suklaata. Siivous on aivan mieletön. Joka aamu ja jokainen ilta käydään siivoamassa ja vaihtamassa pyyhkeet. Tämä oli todella luksusta kun oli aina kuivat ja puhtaat pyyhkeet saatavilla. Hotellin kaikki alueet on tehty hiekasta, joten hiekkaa tulee todella helposti huoneeseen, jolloin myös siivouksen tärkeys korostuu.

Ranta on mieletön, valkoinen hiekka ja turkoosi matala vesi.

Taas kerran täydellinen lasten kanssa. Myös allasalue oli täydellinen, koska uima-allas ei ollut liian syvä, niin uimataitoisella lapsellamme otti jalat pohjaan ja vieressä oli todella hyvä lastenallas toiselle lapselle. Näin pystyimme olla turvallisesti allasalueella. Palvelu oli siellä hyvää, tilasimme melkein joka päivä herkullisia gluteenittomia pizzoja sekä ranskalaiset olivat taivaallisen hyviä. Buffetissa ensimmäisten päivien jälkeen alkoi löytyä helpommin allergiselle lapselle vaihtoehtoja. Mutta alkuun niiden kanssa kesti. Ravintolat, joihin butler oli tehnyt varauksen, oli heti huomioitu allergiat hienosti. Ruoka oli kyllä hyvää. Butler hoiti kaiken puolestamme, kuskasi tarvittaessa, teki varauksia niin ravintoloihin kuin spa’han jne. Butler palvelu teki kyllä tästä kokemuksesta täydellisen. Hän oli aina viestin päässä, jos jotain tarvitsimme.

Myös lastenkerho oli täydellinen, ensinnäkin sijainti melkein suoraan huonettamme vastapäätä, joten oli helppo lapset sinne viedä. Ihanat hoitajat viihdyttivät lapsiamme eri teemoin ja he keskustelivat kielenkääntäjän kanssa, joten vaikka lapset eivät puhu englantia, sekään ei ollut ongelmana. Lapset itse halusivat mennä joka päivä lastenkerhoon. Ja tämähän sopi meille vanhemmille hyvin. Me kävimme sitten parihieronnoissa, kävelimme rannalla, menimme salille ja joinakin iltoina sky-baariin drinkeille sinä aikana, kun lapset viettivät vaikka elokuvailtaa lastenkerhossa. Aika täydellistä vai mitä.

Säät suosivat ensimmäisen viikon auringolla, mutta pari viimeistä päivää olivat pilvisiä ja sateisia. Lämpöä kuitenkin riitti koko ajan. Hotellissa kaikki on uutta, siistiä ja palvelu viimeisen päälle hiottua. Tämä ehkä sokaisi ajattelemaan, että kaikkialla on näin.

Kotiin lähtö tuntui haikealta, kun oli päässyt nauttimaan hetken täydellisyyttä ja irti kaikesta muusta maailmasta ja arjen kiireestä.

Lähtöpäivänä kotiinlähtö sujui hotellilta hyvin ja iltapäivällä lensimme takaisin Maleen. Iltalennon vuoksi otimme päivähuoneen Hulhule Island- hotellista, jotta emme joutuneet Malen kentällä odottamaan koko loppu päivää. Lapset kävivät uimassa Hulhulen altaassa ja muuten vain lepäsimme huoneessa. Lento Malesta Dohaan sujui hyvin, lentokone oli todella tilava ja mukava. Dohaan päästyämme meillä oli taas varattuna lentokenttähotelli, koska jatkolento Helsinkiin lähti vasta n. 7 tunnin päästä. Tämä oli todella loistava ratkaisu, koska hotelli oli suoraan kentän sisällä eikä tarvinnut mennä minkään tarkastuksien läpi. Itse hotelli oli todella hyvä, huoneet hyvät ja niin mahtava päästä nukkumaan keskellä yötä sänkyyn univelat pois. Tämän jälkeen oli mahtava jatkaa kohti Suomea ja Helsinkiä kun oli saanut nukuttua muutaman tunnin puhtaissa lakanoissa kunnon sängyssä.

Matka oli kaiken sen matkustamisen vaivan arvoinen sekä joka maksetun euron arvoinen. Kiitos vielä Jenni, että suostuttelit meitä valitsemaan Heritance Aarahin hotelliksi, koska ilman tätä valintaa, kokemuksemme ei välttämättä huokuisi pelkää täydellisyyttä.