Matka Kreetalle

Matka Kreetalle 8-15.5.2022, Lento Finnair, Hotelli S.Nicholas Bay.

Lentokentän ovesta päästyämme oli kuljettaja odottamassa heti oven vieressä. Kohteliaasti tervehti ja otti ison matkalaukkumme ja ohjasi autolle. Matkaan meni n 50 minuuttia. Hotelliin päästyämme meidät otettiin kohteliaasti vastaan, vietiin Golf kärryllä huoneeseen, jossa odotti skumppa pullo. Tämä oli kiva yllätys, kellohan oli jo lähellä puolta yötä. Otimmekin skumppaa, nautimme omasta poreammeesta kuun paistaessa kirkkaalta taivaalta.

Aamulla heräsimme pilvettömän aamun kirkkaaseen auringon paisteeseen ja nautimme aamukahvit omalla parvekkeellamme huikean merinäköalan levitessä edessämme. Päätimme lähteä vähän katsastelemaan paikkoja ja pyysimme respaa tilaamaan taksin joka tulikin melkein saman tien. Maksu 7€ ns Lakelle eli keskustaan n 3 km päähän, sama aina takaisin. Nautimme koko viikon keskustasta, kymmenistä ravintoloista viehättävän ”Laken” ympärillä, kävimme pikkuristeilyillä, Submarine, spitaali saari, shoppailtiin kävelykaduilla, muutama päivä vain hotellin altailla, omalla beachillä ja hotellin palvelu oli erinomaista – siinä viikko sitten vierähtikin.

Lähtö meillä oli 18.30 illalla ja pyynnöstä järjestivät toisen huoneen respan vierestä ilman erillismaksua (poreamme/parveke huoneeseemme oli tulossa asiakkaita) ja toimittivat matkalaukkumme uuteen huoneeseen meidän maatessa rannalla. Loistava palvelu kerta kaikkiaan. (ainoa negatiivinen – poreamme alkoi vähän temppuilemaan lämmityksen kanssa ja pari päivää meni ettemme siitä päässeet nauttimaan, vaikka kävivät sitä joka päivä säätämässä. Mikä lie vika siihen osui).  Sovittuun aikaan kuljettaja ilmestyi hotellillemme ja kyyditsi meidät lentokentälle.

Eli summa summarum, loistavasti järjestetty reissu taas kerran, kiitos Helin Matkatoimisto ja Päivi, kyllä teidän järjestämällä matkalla kaikki sujuu niin huolettomasti, kuljetukset, hotellit, kaikki aivan nappiin!